За провалa Metal All Stars и Loud Concerts
Това трябваше да е репортаж със снимки, но ще остане като коментар на автора…
Да започнем от началото – преди месеци беше обявен суперпроект за концертни изпълнения наречен Metal All Stars. В него имаше интересни имена и като цяло звучеше примамливо, а първата му спирка се оказа в София. Дори жена ми пожела да дойде с мен и взех билети няколко месеца преди това. С наближаването на шоуто, излизаха все повече обещания и възможни песни за изпълнение.
Дойде и денят на концерта и започнаха лошите новини. Оказа се, че трима от обявените главни участници въобще няма да дойдат. Това разбира се съобщено в последния момент и феновете с тениски, особено на Pantera, бяха изключително много разочаровани от липсата на Phil Anselmo. Организаторите от Лауд Концертс бяха обявили, че вратите ще отворят в 17:00 да не закъсняваме, само че по стара традиция започнаха да пускат фенове почти половин час по-късно от обявеното. Малко по-късно влязохме и с голямо учудване установих, че за фен зоната има само един бар със само една машина за бира. След като обиколих видях, че и на другите места е така – само наливна бира и само по една машина. След известно чакане най-накрая успях да взема бира и влязох, когато подгряващите вече бяха започнали. Намерих си място и… бях удивен колко лош е звука най-отпред. Колоните бяха вдигнати доста високо и долу се чуваше едно кънтене и бас – другото, някъде в задната част на залата. Някой се пошегува, че и по-зле ще става и беше прав.
След подгряващите започнаха да се изреждат обявените, без тези които отпаднаха в „последния момент“. Форматът беше странен, няколко песни и неловко изнизване или смяна на някой от изпълнителите. Не беше съобразено времетраенето и някои групи свиреха много по-малко от други заради късите си песни. На всичкото отгоре групите не свиреха само песни, в които има поне някой участник на сцената, но и изкараха някои популярни рок и метъл песни, които нямаха нищо общо с хората на сцената. Освен това тези кавъри доста често бяха изпълнявани от неподходящите хора и това заедно с гадния звук беше съвсем неприятно за мен. До краят на концерта се продължи със скалъпените неща (явно за да заместят липсващите изпълнители) и финалът беше просто потресаващо недовършен. Аз лично толкова недоволен от концерт не съм си тръгвал, а хората около мен също недоумяваха на какво бяхме свидетели тази вечер и за какво са похарчили парите си…
А сега за Loud Concerts и липсата на снимки…
След като бях взел билети за този концерт започнах да си партнирам с международният сайт festivalphoto.net и даже снимах концерта на Iced Earth организиран от същият промоутър миналия месец. След концерта още през нощта по тяхна молба им изпратих снимки и всичко изглеждаше наред. Като дойде време за Metal All Stars също поисках акредитация и мислех, че няма да има проблеми при положение, че първият път всичко е било наред. В случая обаче изобщо не благоволиха дори да ми отговорят и да ми откажат. Отидох на концерта с компактният си апарат Canon EOS-M и един допълнителен обектив. Така без проблеми влязох във фен-зоната и когато имаше нещо интересно снимах. По едно време трима от охраната разбутаха хората около мен и единия ми каза да прибера апарата, а другият от другата страна искаше да го вземе до края на концерта. След разправии за това кое е професионален апарат все пак ми прибраха обектива, като дори и нямаха процедура за това и като им поисках документ, че ми вземат нещо все едно им поисках печата на папата. И след това започнаха да питат нямам ли случайно кола да го оставя там (по средата на концерта!). И всичко това, защото нямат никава процедура, по която да се действа в такива случаи, но ако е да ходи да се разправя с някой – охраната са много добри. Най-глупавото беше, когато охраната се опитаха да ми обяснят, как навсякъде в Европа било така и мениджърите гледали. Как случайно на един международен фестивал не съм имал никакви проблеми с охраната – дори и в Румъния си личи, че са там за да ти помогнат, а не да ти се карат. А за мениджърите беше съвсем смешно – при положение, че липсват цели трима от главните изпълнители (и всички мениджъри ще гледат да замажат положението), звука е гаден и шоуто слабо ми отнеха възможността поне да поснимам някои изпълнители, защото обектива изглеждал голям. А през това време около мен хората бяха наизвадили кой каквото има и си снимаха дори видео. Същата тази охрана, която така чинно изпълни служебният си дълг не видях да направи нито една забележка дори на човек, който пуши в залата, при положение, че това уж беше строго забранено. На края на концерта отидох на мястото, на което ми бяха казали и някакви други момчета викат, че не знаели, че са ми прибрали нещо. След 10 мин чакане от което вече съвсем се бях изнервил най-накрая ми донесоха обектива, а като тръгнах към изхода ми подхвърлиха отзад „Май нещо сме ядосани….“. Много професионално отношение, поне като си събират охраната от кол и въже може да им обяснят, че тези хора, които са там им плащат.
Да добавя едно уточнение – единствените пъти, когато са ми прибирали фототехника на концерти досега в България или чужбина е било на 3 събития, организирани от Loud Concerts. Явно само на тях са им криви снимащите.
И така – след като набутаха Iced Earth в малък клуб и групата и техниците им спасиха шоуто, този път Лауд Концертс тотално разочароваха с организираното от тях мероприятие. Аз лично ще се старая да пропускам техни концерти в бъдеще за да си спестя нови разочарования и провали.
По адрес на всичките изписани по-горе глупости за акредитиране, единственото, което мога да кажа, е че са пълни, ама пълни глупости.
Нито е такава процедурата за фото акредитация, нито така се комуникира с пиар отдела на промотъра, нито така се комуникира с охрана.
И като цяло цялата тая склонност след 3 снимани концерта да сме толкова велики, че да искаме да прекрояваме съществуващата и работеща от години система, ми се струва леко смехотворна. Не е лошо малко да слезнеш на земята.
За справка, снимам професионално концерти от 2006та, в това число имам няколко корици на списания и обложки на албуми.
Не съм се опитвал да прекроявам никаква схема за акредитации – писал съм на организаторите и не получих отговор. Наясно съм, че не е позволено да се снима с професионална техника, никъде не съм писал, че вътре съм бил акредитиран. На апарата, който съм посочил в статията, какъвто и обектив да му завъртиш не става автоматично професионална техника. Ако не си бях сложил сенника на обектива да изглежда „по-голям и черен“ а.к.а. професионален, сигурно нямаше да опрат до мен. Не съм се качил никъде, за да слизам на земята – харесва ми да снимам по концерти и не смятам, че това е престъпление. Прекалено категорично говориш за мен без да ме познаваш 🙂